Subject: Re: Rannu jalgtee ja valgustuse projekti kooskõlastus, Tartu maakond, Elva vald
From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Kristjan Vilu" <[email-masked]>,Herkki Rõõm <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Aug 2025 11:37:28 +0300

Tere

Sain Herkkilt automaatvastuse, et ta on puhkusel kuni 24.08, seega saadan 
üldmeilile ja palun liikluskorralduse meeskonnal Rannu jalgtee lõpuosa 
põrkepiirde teema üle vaadata.

Palun teie liikluskorralduse meeskonnal, kõnnitee lõpuosas nõutud, 
põrkepiirde otsus uuesti üle arutada.

PK8+25...10+18 põrkepiirde vajadus puudub, piisab jalakäijate rinnatisest, 
selgitan:

Toon välja seisukohad:
- 22166 Rannu ringtee on väga madala liiklussagedusega, 195a/ööp
- riigitee kiirus on 50km/h
- asub asula piirkonnas, ja seal on soovitatav kasutada "linnatänavate 
standardit"
- kui on tegu kõnniteega siis sellele ei kehti kergliiklustee nõuded vaid on 
lubatud madalamad nõuded ka
- linnatänavate standard kirjeldab- et kui ei ole tabel 8.2 kohaseid 
vahekaugusi võimalik tagada, siis tuleb kasutada põrkepiiret- kuid see punk 
(9) käib magistraaltee ja kergliiklustee osas, meil ei ole tegemist 
linnatänava tüüpi nn magistraalteega vaid kõrvalteega (linnatänava tüüpi nn 
magistraalteeks võib nimetada Rannu alevikus Elva-Rannu teed, aga mitte 
Rannu ringteed).

Palun uuesti otsus üle kaaluda ja kas võib antud lõigus paigaldada 
jalakäijate rinnatise.

Lugupidamisega

Raimo Tarto
Partner Insenerid OÜ
Projektijuht/teedeinsener
+372 53358333
https://partnerinsenerid.ee/

Kontakt Partner Insenerid OÜ (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 11. august 2025 
kell 11:17:

Tere

Palun teie liikluskorralduse meeskonnal, kõnnitee lõpuosas nõutud, 
põrkepiirde otsus uuesti üle arutada.

PK8+25...10+18 põrkepiirde vajadus puudub, piisab jalakäijate rinnatisest, 
selgitan:

Toon välja seisukohad:
- 22166 Rannu ringtee on väga madala liiklussagedusega, 195a/ööp
- riigitee kiirus on 50km/h
- asub asula piirkonnas, ja seal on soovitatav kasutada "linnatänavate 
standardit"
- kui on tegu kõnniteega siis sellele ei kehti kergliiklustee nõuded vaid on 
lubatud madalamad nõuded ka
- linnatänavate standard kirjeldab- et kui ei ole tabel 8.2 kohaseid 
vahekaugusi võimalik tagada, siis tuleb kasutada põrkepiiret- kuid see punk 
(9) käib magistraaltee ja kergliiklustee osas, meil ei ole tegemist 
linnatänava tüüpi nn magistraalteega vaid kõrvalteega (linnatänava tüüpi nn 
magistraalteeks võib nimetada Rannu alevikus Elva-Rannu teed, aga mitte 
Rannu ringteed).

Palun uuesti otsus üle kaaluda ja kas võib antud lõigus paigaldada 
jalakäijate rinnatise.

Lugupidamisega

Raimo Tarto
Partner Insenerid OÜ
Projektijuht/teedeinsener
+372 53358333
https://partnerinsenerid.ee/

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval R, 8. august 
2025 kell 14:29:

Tere,

Esitatud projekti osas on järgmised märkused:

1.Meie 24.07_

Riigitee nr 22166 ääres on lõigus PK 8+25 – PK 10+18 projekteeritud jalgtee 
ette nähtud eraldada riigiteest haljasala ribaga. Projekteeritud jalgtee on 
riigitee kattest
2,3 m kaugusel. Vastavalt normidele on lubatud 50 km /h piirkiiruse juures 
eraldusriba laiuseks minimaalselt 3,0 m. Kui normide kohast eraldusriba 
laiust ei ole võimalik
tagada, siis tuleb kasutada eraldamiseks muid lahendusi (näiteks piirdega).
Antud küsimust ja olukorda on lisaks piirkondlikule liikluskorraldajale 
hinnanud täiendavalt meie liikluskorralduse ekspert Andrus Prükk
Seisukoht on, et  rajatav jalgtee peab olema riigitee kattest kas 3,0 m 
kaugusel või kui seda ei saa tagada, siis tuleb kasutusele võtta teised 
ohutust tagavad meetmed ning lahendused.
Palume vaadata see lõik uuesti üle ja teha vastavad ettepanekud. Ettepanekud 
palume saata joonise näol, et piirkondlik liikluskorraldaja  ja 
liikluskorralduse ekspert saaksid vaadata
pakutud lahenduse(d) üle.
Teie vastus_

Viisin muudatuse sisse, lisasin jalgtee lõpu osas Pk 8+25...10-18 
jalakäijarinnatise, korrigeerisin asendiplaani, seletuskirja, mahutabelit ja 
lisasin tootelehe ja kvaliteedinõuded.

Lahenduse on üle vaadanud piirkondlik liikluskorraldaja ning selle 
lahendusega me nõustuda ei saa.

Projekteeritud lahendusega on näidatud riigitee ja jalgtee vahele metallist 
jalgtee piire. Kergliiklustee piire ei kaitse sõidukite eest. See 
paigaldatakse eelkõige selleks, et suunata  kergliiklusteel liiklejaid.

Kui paigaldatakse piire, siis on vajalik paigaldada sõidukipiire.

2.Valgustuse pr-i tuleb täiendada järgnevaga:

*	Näidata valgustusmastide kaugused põrkepiirdest so min 1,5m
*	Seletuskirja lisada lause: Kui valgustuse projekti ei realiseerita 
samaaegselt jalgtee projektiga, tuleb jalgtee projekt uuesti 
Transpordiametiga kooskõlastada.

3.	Projektiga esitada IKÕ joonised – riigitee teemaa kinnistule 
projekteeritud jalgtee ja tehnovõrkude kohta tuleb esitada IKÕ joonised 
(vastavalt meie juhendmaterjalile, lisan IKÕ juhendi manusena kaasa).

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 29, 2025 5:47 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristjan Vilu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Rannu jalgtee ja valgustuse projekti kooskõlastus, Tartu 
maakond, Elva vald

Tere

Esitan vastused sinise kirjaga, projektid on korrigeeritud vastavalt 
märkustele.

Tehnovõrkude osas antud projekteerijale märkused edasi projekti koosolekul. 
Palume lähtuda antud märkustest.
Tehnovõrgu projekteerija viis muudatused projekti sisse ja vastas 
küsimustele (sinise kirjaga).

Kuna antud juhul on tegemist üksnes kõnniteega, siis liiklusmärkide 432 
paigaldamine ei ole vajalik. Samuti ei ole vajalik kasutada märgistust 923a
Palume liikluskorralduslikult teha vastav muudatus.
Viisin muudatused sisse, eemaldasin jalgtee 432 märgid ja 923a märgistuse, 
korrigeerisin seletuskirja, asendiplaani, mahutabelit.

Riigitee nr 22166 ääres on lõigus PK 8+25 – PK 10+18 projekteeritud jalgtee 
ette nähtud eraldada riigiteest haljasala ribaga. Projekteeritud jalgtee on 
riigitee kattest
2,3 m kaugusel. Vastavalt normidele on lubatud 50 km /h piirkiiruse juures 
eraldusriba laiuseks minimaalselt 3,0 m. Kui normide kohast eraldusriba 
laiust ei ole võimalik
tagada, siis tuleb kasutada eraldamiseks muid lahendusi (näiteks piirdega).
Antud küsimust ja olukorda on lisaks piirkondlikule liikluskorraldajale 
hinnanud täiendavalt meie liikluskorralduse ekspert Andrus Prükk
Seisukoht on, et  rajatav jalgtee peab olema riigitee kattest kas 3,0 m 
kaugusel või kui seda ei saa tagada, siis tuleb kasutusele võtta teised 
ohutust tagavad meetmed ning lahendused.
Palume vaadata see lõik uuesti üle ja teha vastavad ettepanekud. Ettepanekud 
palume saata joonise näol, et piirkondlik liikluskorraldaja  ja 
liikluskorralduse ekspert saaksid vaadata
pakutud lahenduse(d) üle.
Viisin muudatuse sisse, lisasin jalgtee lõpu osas Pk 8+25...10-18 
jalakäijarinnatise, korrigeerisin asendiplaani, seletuskirja, mahutabelit ja 
lisasin tootelehe ja kvaliteedinõuded.

Valgustuse projekteerija vastused:
Vastavalt TA märkustele viisin muudatused sisse.

TA maal peab kaabli sügavus olema 1.2 m ja 1250N torus. See peab olema 
seletuskirjas/joonisel märgitud.
Lisasin märkused joonistele lisasin viite seletuskirja muutsin tööde 
mahtusid

Liiklusmärgi juures peab olema sügavus 1.3 m.
Lisasin märkuse asendiplaanile, täpsustasin seletuskirja

Õhuliinil üleminekul peab olema vahekaugus vähemalt 7 m kogu katte laiuses.
Lisan märkuse joonisele, lisan seletuskirja

Vajalik ristlõike joonis tee alt puurimisel.
Ristlõike joonis lisatud joonistesse. Muutus asendiplaan

Vähem kui 1.5 meetri kaugusel tee piirdes peab olema kaabel 2.5m sügavusel.
Nihutasin kaablit. Muutus asendiplaan

Seletuskirja lisada et kui ehitus erineb projektist siis tuleb parandatud 
projekt uuesti kooskõlastada.
Lisasin seletuskirja

Kultuurimaja ees taastada sillutiskate kihtide kaupa.

Teedeprojekteerija suurendas taastavat plaani ja lisas täiendava 
ristprofiili Tram maa-alal taastamise kohta. (taastamine on teedeosa 
kaustas).

Palun teede ja valgustuse projektile kooskõlastust.

Heade soovidega

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

https://partnerinsenerid.ee/